Doelgroep

Floreer Academie

Intern begeleider

IB Floreer overleg 24-25 

19 sept | 17 okt | 7 nov | 10 dec | 28 jan | 27 feb | 11 mrt | 1 apr | 19 juni |

Op deze pagina vind je trainingen, workshops, die intern begeleiders helpen hun werk zo goed mogelijk vorm te geven.

 

 

 

Auris individuele cursussen Taalontwikkelingsstoornissen (geen vaste data)

Via Auris kun je verschillende trainingen volgen om je kennis te vergroten op het gebied van taalontwikkelingsstoornissen.

 

Landelijke IB-dag

Landelijk IB/KC dag voor intern begeleiders.

 

27 nov 2024
Pilates 2024

Pilates werken aan een goede houding en stabiliteit 

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is.

27 nov 2024 IJwegschool
11 dec 2024
Traumasensitief 24-25 lesgeven optie 1
Voor getraumatiseerde leerlingen kan school een plek zijn waar ze zich veilig voelen en vertrouwen in zichzelf en anderen ontwikkelen. In de praktijk is het echter vaak zo dat ze door hun leer- en/of gedragsproblemen (voortkomend uit trauma) vastlopen en in een negatieve spiraal belanden. Een leerkracht, onderwijsassistent kan, met de juiste kennis over trauma, een enorme bijdrage leveren aan het herstel en de veerkracht van het kind.
11 dec 2024 Montessorischool Floriande
9 jan 2025
ParnasSys groepskaart IB
Een actieve bijeenkomst voor intern begeleiders en kwaliteitsmedewerkers in het gebruiken van ParnasSys en de groepskaart.
9 jan 2025 Kindcentrum WestWijs W2
13 jan 2025
De Trein van boos naar middel: samenwerken onder spanning
“De Trein van Boos naar Middel” is een in de praktijk gevormd model dat succesvol wordt gebruikt door onderwijzers, psychologen, verpleegkundigen, coaches, mediators en managers. Het is een gespreksmethode voor iedereen die iemand wil helpen die klem zit in negatieve emoties. ‘De trein’ biedt een simpel (maar niet eenvoudig) systeem om vanuit die negatieve positie te komen tot positieve actie. Een houvast in woelige omstandigheden.
13 jan 2025 Nog nader te bepalen
27 jan 2025
10 feb 2025
3 mrt 2025
12 mei 2025
26 mei 2025
2 jun 2025
16 jun 2025
8 sep 2025
22 sep 2025
13 okt 2025
27 okt 2025
15 jan 2025
Zien is snappen. Meertaligheid en NT2

De Training ‘Zien is snappen’ is gebaseerd op het gelijknamige boek.

De training geeft de deelnemers in 4 dagdelen inzicht in hoe je een anderstalige of taalzwakke leerling met eenvoudige visuele middelen de Nederlandse taal kan leren. 

15 jan 2025 dr. JP Heijeschool
12 feb 2025 dr. JP Heijeschool
12 mrt 2025 dr. JP Heijeschool
9 apr 2025 dr. JP Heijeschool
15 jan 2025
Soepel communiceren in oudergesprekken

Een inspirerende en praktijkgerichte training van drie bijeenkomsten, waarbij de deelnemers concrete handvatten krijgen om met zelfvertrouwen en op professionele wijze (lastige) oudergesprekken te voeren.

15 jan 2025 De Optimist
22 jan 2025
Preventie laaggeletterdheid en goed omgaan met dyslexie

Doelgroep: Leerkrachten groep 1 t/m 4

Het leesniveau van de Nederlandse leerlingen daalt helaas op de internationale ranglijsten. Op dit moment is 33% van 15-jarigen in Nederland laaggeletterd. Dat zijn geen mooie cijfers om te zien en laaggeletterdheid kan voor problemen zorgen bij het functioneren in onze maatschappij. Het is zeker mogelijk om het percentage laaggeletterden naar beneden te krijgen. 

22 jan 2025 Twickel
29 jan 2025
Pilates 2025

Pilates werken aan een goede houding en stabiliteit 

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is.

29 jan 2025 IJwegschool
5 feb 2025 IJwegschool
12 feb 2025 IJwegschool
26 feb 2025 IJwegschool
5 mrt 2025 IJwegschool
12 mrt 2025 IJwegschool
19 mrt 2025 IJwegschool
26 mrt 2025 IJwegschool
2 apr 2025 IJwegschool
9 apr 2025 IJwegschool
12 mrt 2025
Traumasensitief 24-25 lesgeven optie 2
Voor getraumatiseerde leerlingen kan school een plek zijn waar ze zich veilig voelen en vertrouwen in zichzelf en anderen ontwikkelen. In de praktijk is het echter vaak zo dat ze door hun leer- en/of gedragsproblemen (voortkomend uit trauma) vastlopen en in een negatieve spiraal belanden. Een leerkracht, onderwijsassistent kan, met de juiste kennis over trauma, een enorme bijdrage leveren aan het herstel en de veerkracht van het kind.
12 mrt 2025 Nog nader te bepalen
9 apr 2025 Nog nader te bepalen